3 شاخص‌ پشتیبان

مقدار داده هایی که در دسترس است، حیرت انگیز است. و هر ثانیه، داده ها با نرخ نجومی رشد می کنند. یک شرکت از داده‌ها به عنوان یک ابزار برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان بیشتر استفاده کند. شرکت باید در ابتدا مشخص کند چه انتظاری از داده‌ها و اطلاعات دارد و در قدم بعدی برای نیاز خود به چه اطلاعاتی نیازمند است. در این مرحله اهمیت شاخص‌ها مشخص می‌شود، شاخص ها جواب مدیران را از انبوه داده‌ها مشخص کرده و آن را ارائه می‌دهد. شاخص‌ها می‌توانند بسیار عملکرد محور باشند مانند سودآوری و میزان فروش محصولات و یا می‌توانند به سطح‌های بالاتر شرکت دلالت کنند که مدیریت و کنترل آنها می‌تواند خروجی و عملکرد شرکت را ارتقا دهد. در این پست به بیان 3 تا از شاخص‌های سطح بالاتر از خروجی‌های ملموس می‌پردازیم.

ارزش طول عمر مشتری

مشتری برای شرکت ارزشمند است، می‌توان ارزش مشتری را شناسایی و اندازه‌گیری کرد. با نظارت و مدیریت بر شاخص طول عمر مشتری می‌توان آن را افزایش داد. افزایش این شاخص نشان دهنده برقراری ارتباط بهتر با مشتری و افزایش سود و درآمد برای شرکت است.

نرخ تبدیل شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های تبلیغاتی در امروزه می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی به واسطه نفوذ خود در بین انسان‌ها از توان تبلیغاتی زیادی برخوردار هستند. یکی از روش‌های تبلیغات در بین شرکت‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای تبلیغات می‌باشد، یک شرکت ممکن است هم از تلگرام و هم از اینستاگرام برای تبلیغات خود استفاده کند. در چنین موقعیتی نرخ تبدیل شبکه‌های اجتماعی به بازدید کننده سایت بسیار مهم است تا اثر بخشی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی مشخص شود. با مشخص شدن میزان اثربخشی شبکه‌های اجتماعی می‌توان تبلیغات را هدفمند و در هزینه تبلیغات صرفه‌جویی کرد و هم برای افزایش بازدهی آن برنامه‌ریزی داشت. به شاخص‌های مهم در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نسبت بازدید کننده از شبکه های اجتماعی مختلف.
  • تعداد مشتری از شبکه‌های اجتماعی مختلف.
  • بازدهی تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف.

جستجو در گوگل

امروزه گوگل به عنوان اولین و معتبرترین موتور جستجوی شناخته می‌شود. تعداد افراد بیشماری برای یافتن اطلاعات خود به گوگل مراجعه می‌کنند و در بین بی نهایت سایت محتوای خاص خود را پیدا می‌کنند. بر اساس مشاهدات سایت‌هایی که در نتایج جستجو بالاتر باشند شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مخاطبان دارند و تعداد بازدید کننده بیستری به آنها مراجعه می‌کنند. برای یک شرکت بررسی میزان ورود به سایت شرکت بسیار مهم می‌باشد. یکی از شاخص‌هایی که شرکت ها برای کنترل و مدیریت بازدید از سایت می‌توانند استفاده کنند تعداد بازدید کننده‌های ورودی توسط جستجوی گوگل می‌باشد. ما در درتیکال به شرکت‌ها این شاخص را ارائه می‌دهیم. شرکت‌ها علاوه بر تعداد بازدید کننده‌های ورودی از گوگل به سایت شرکت خود می‌توانند از تعداد ورود بازدیدکنندگان سایت‌ شرکت‌های رقیب خود نیز آگاهی یابند تا هم تبلیغات خود را هدفمند تر کنند و هم بینش و درک کلی از شرایط صنعت خود داشته باشند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *