معیارهای خرید مشتری

معمولاً برای عرضه یک محصول جدید به بازار این سوال مطرح می‌شود که محصول جدید باید چه ویژگی و معیارهای داشته باشد و معیارهای مورد پسند مشتری چه چیزهایی می باشد تا بتوان با توجه به این اطلاعات  احتمال خرید مشتری و موفقیت محصول  را بیشتر کرد به عنوان مثال شما اگر محصولی مانند چای به بازار عرضه می کنید برای شما مهم است تا بدانید محصول شما چه نوع بسته بندی داشته باشد چه ابعادی داشته باشد چه قیمتی چه حجمی و چه شرایط فروشی داشته باشد تا بیشترین احتمال خرید مشتری را به همراه داشته باشد. برای این منظور باید ارزش ذهنی مشتری برای هرکدام از معیارها و ویژگی‌های محصول به دست بیاید و شرکت و مدیران بازاریابی اطلاعات دقیقی داشته باشد تا معیارها و ویژگی هایی مانند قیمت، شرایط فروش، ابعاد بسته بندی و نوع بسته بندی چه جایگاهی در ذهن مخاطب برای انتخاب محصول خود را دارد که این عمل با استفاده از تحلیل پیشرفته کسب و کار و مهندسی فروش انجام می پذیرد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *